< Till bloggens startsida

Recension på "From Paris with love"

Jag skulle inledningsvis kunna varna för spoilers, men eftersom jag planerar att å det kraftigaste avråda från alla eventuella försök till att skåda denna film så kommer jag neda spoila HELA handlingen.

Nu är alla varnade. Ingen får bli sur nu. Ok.

Jag och min karl kollade på "From Paris with love" igår.

From Paris with Love.
Handling

En hyvens kille vill jobba med CIA. Får inte. Får plötsligt! Men, får en partner som visar sig (suprise) använda sig av OKONVETIONELLA METODER.

Partnern spelas av John Travolta. Alright, tänkte jag. Travolta. Honom såg jag i Grease. Och i titta han snackar. Han verkar vara en schysst kille.

Not.

John Travoltas karaktär chockar vår good guy genom att dra ena linan kokain (ur beslagtaget kokain från bovarna) efter den andra, dessutom använder han förhörsmetoden "skjuta först - fråga sedan".

Manusförfattaren är Luc Besson. Åh gött, tänkte jag. Jag gillade Taxi och Luc är ju fransman så då blir det inte så löjligt amerikaniserat.

Not.

Filmen utspelar sig i Frankrike, landet där ingen normalt kan engelska. Eller i alla fall väldigt få. Som tur är så råkar CIA-agenterna av en händelse stöta på Frankrikes samtliga invånare som kan föra sig på engelska. Till och med i franska ghettot pratar alla engelska. Tur för dem. Och för den amerikanska publiken som slipper läsa undertext.

För att amerikanerna ska känna sig riktigt bekväma så är dessutom alla kriminella etniska grupper av samma slag som hemma i staterna. Dessutom visar det sig att good guy-killens tjej i hemlighet är ihop med en bad guy som ser misstänkt svartmuskig ut. Vid ett tillfälle iförd kaftan. Hon var minsann en spion med ont uppsåt. Det pekade Travolta-karaktären ut.
Vips kunde man skjuta tjejen och hyvens visade sig egentligen även Travolta vara. Om än med okonventionella metoder.

Det slutar med att de blir kompisar. Och partners 4 lajf.

Just ja. Glömde nämna att Travolta-karaktären hann beblanda sig med en prostituerad mitt i alltsammans. Bara för att.

Jag rekommenderar alltså inte denna film.

Poster From Paris with Love (2010)
Jag borde ha anat det.


Kommentarer
anne

HAHAHAHAAAA!!!!!



Man skulle ha mycket att skratta åt iaf!!!

2010-09-09 @ 06:31:24
URL: http://annnne.blogg.se/
claudia

i vilket program är din header gjord? :D

2010-09-09 @ 07:25:07
URL: http://qlaudiia.blogg.se/
pelle

Okej, så man ska inte se den här rullen - check!



Fast om jag ska vara ärlig så såg jag redan på framsidan/postern att den skulle suga.

2010-09-09 @ 12:38:40
URL: http://pellespersonliga.se
Banana

Men usch! Det lät som en mkt osympatisk film. Tur att jag inte hade några planer på att se den.

2010-09-09 @ 16:47:27
URL: http://annabanan.blogg.se/
Angelica

oh den får man kolla in! :D

haha du borde se pulpfiction! där drar john travlota i mycket kokain. :P

2010-09-09 @ 18:28:31
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Inga M

Usch så omoralisk handling i den filmen! Den går bort för pryda mig. Sånt som vita linor sysslar vi inte med här i Sillerud.

2010-09-09 @ 19:06:25
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0