< Till bloggens startsida

De blir bra så fort överskottsfärgen är borta...



...jag lovar...

Idag sveptes Göteborg in i en fesljummen, fuktdränkt dimma som bjöd alla på en mysig lekamen indränkt i svett.

 Jag flåsade mig fram på Saronloppisen och svepte åt mig några ramar som jag ska måla och som jag som nybliven mor så småningom ska sätta bilder på mitt fantastiska barn i.

Det är ett sjujädrans tips det där. När man är på loppis, hugg alla ramar du får tag i. De jag tog kostade mellan 1 och 10 kr. Det är INGENTING jämfört med vad de kostar i handeln. Sen tar man hem dem och piffar upp dem i ny färg och tadaaaaaaaaaaa så har man massa tjusiga personliga ramar att göra vackra tavlor av.

En akut graviduell utmattning följde och jag var tvungen att snabbt som attan släpa mig hem till Storasystern. Där spenderade jag eftermiddagen med att käka köttbullar och titta på Eric Saade-klipp på youtube med 2-åriga systerdottern som för närvarande genomgår sitt livs första förälskelse.

Vi tycker alla att det hela är oerhört rart.
Barnets fader knorrar dock lite över omaket att numera vara tvungen sjunga "popular" som godnattvisa.

Men ändock,
oerhört rart.

(Det blev dessvärre ingen dejt med Svenskimån, jag hoppas att en nyplanering av dejt, denna gång med medhavd nyutploppad bebis, kan fungera som plåster på såren)

Kommentarer
Myaraq

Får jag träffa dig med en minifrikadell är det typ en miljon gånger mer värt. inte för att jag inte gillar dig, men för att minidellen med all sannolikhet är fantastisk.

2011-08-27 @ 22:38:55
URL: http://myaraq.blogg.se/
Ullrika

Min treåring skuttade ur bilen på parkeringen utanför Coop i våras för full hals sjungandes "jag kommer jag kommer jag kommer jag kommer! jag tror att jag är käääär!"... Jupp. Jag skämdes lite. Men det är inte jag som lärt henne låten, den har fastnat av sig själv när den spelats på P3 i hemmet gissar jag?

2011-08-27 @ 22:53:56
URL: http://ullrika.se
Inga Magnusson

Snyggt blev det. Klokt att ta tag i utseendet så där före barnafödande. Den närmaste tiden efter så har det inte särskilt hög prioritet, då känner man sig mer som en mörbultad mjölkmaskin och fokus är på världens mest fantastiska bäbis.

2011-08-28 @ 11:21:25
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0