< Till bloggens startsida

Nej. Ingen bebis ännu.

Erkänn ni tänkte: "Åhåhåjaja, nu har hon inte uppdaterat på tre dagar, nu är det säkert på gång".

Nej. Det är inte på gång.

Jag önskar verkligen att det vore så. Jag önskar VERKLIGEN att det vore så.

Jag har aldrig tidigare förstått varför de där blivande mammorna är så extremt rastlösa. Att man längtar efter sin bebis har jag ju förstått, men jag har alltid tänkt att man borde passa på att njuta av sin ledighet, lugnet och bla bla bla.

Det är precis det som alla säger till mig nu. "Passa på och njuuuut" säger de, "det blir värre seeeeen". Men jag måste tyvärr säga att jag är som ett uttröttat förhörsoffer. Jag bryr mig inte om vad som händer mig sedan, bara jag får komma ur det stadium jag är i nu.

Det är psykisk terror att vara så stor att man knappt kan röra sig, att ständigt vilja ligga stilla men få ryggvärk så fort man gör det. Att så fort man lägger sig på rygg få en bebis innästlad i alla vitala organ, ett par fötter i revbenen och en känsla av akut syrebrist som omedelbar följd.

Och att bara dra runt här hemma! Jag tänkte att de här första veckorna av mammaledighet men utan barn skulle vara som ett litet rosa töcken av hemmapysslande och inboandes.

Men det mest omfattande jag lyckats åstadkomma hittills är en tragisk ursäkt till hemmavirkad babypläd:



Tragisk ursäkt till hemmavirkad babypläd


5 dagar kvar till beräknad förlossning...

Kommentarer
Banana

Jag tror inte att det finns så många krokodilfilmer, hajar är av någon anledning mer populära. Men jag gillar alla monster/stora läskiga djur typ Aliens, dinosaurier, monstermaskar (tremors). I genren B-iga monsterfilmer finns det mycket att hämta. =)

2011-08-24 @ 14:53:07
URL: http://annabanan.blogg.se/
Inga Magnusson

Hmmm nu kanske det inte är så mycket rosa töcken kring barnafödande som man vill tro i efterhand. Mer träningsvärk, ont, blod, svett och tårar och en alldeles jättekonstig glädje som går så djupt in i själen så man tror inte att det finns.

2011-08-24 @ 18:42:15
URL: http://inga.blogg.se/
Inga Magnusson

Det slog stopp i kommentaren så jag gör ett nytt försök; pläden blir jättefin, så det så! Bäbis kommer att gilla den, alldeles bestämt, det är ju mamma som har gjort den. Det kommer att gå bra och Du kommer att stå ut några dagar till. Det ska bli såååå spännande att följa detta på bloggen och få se det lilla livet så småningom.

2011-08-24 @ 18:46:04
URL: http://inga.blogg.se/
Myaraq

Nu får minifrikadellen minsann komma uuuuuuuut

2011-08-25 @ 09:17:13
URL: http://myaraq.blogg.se/
Carro

Vilken fin du gjort! Så sött!

2011-08-25 @ 16:09:16
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Ullrika

Men äh, kan du inte bara ligga på soffan å kolla på TV eller nåt då? Liten Frikadell kommer snart, då får du långt bättre underhållning än skabbiga dagsåpor!!

2011-08-26 @ 14:40:02
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0