< Till bloggens startsida

Moppeungdomen

Vi har ju som bekant flyttat.

Vi tog vårt pick och pack och flyttade från en obarnvänligt liten lägenhet i ett obarnvänligt trafikerat område i Majorna och hamnade i en barnvänligt rymlig lägenhet i ett barnvänligt område längre ut från stan.

Just det barnvänliga i det hela som lockat just oss har ju uppenbarligen appelerat även till andra personer med barn, vilket innebär att området är fyllt med - just det - barn.

Nu är barn väldigt käcka och trevliga, men i nuläget är området fyllt med sommarlovslediga barn. Dessa sommarlovslediga barn har i regel föräldrar som fortfarande inte har fått semester vilket innebär att dessa sommarlovslediga barn lite driver runt, lite vind för våg, i området som de för närvarande behagar.

Det vore för all del ingen fara om det inte förhöll sig så att de sommarlovslediga barnen har sommarlovslediga äldre pubertala syskon som hittills sovit sig genom dagen, medan de yngre syskonen glatt förgyllt ljudbilden med idogt fotbollshamrande mot diverse husväggar.

När de yngre syskonen på föräldrarnas anmodan baxas in i hemmets trygga vrå, ja då kommer storasyskonen fram!

Storasyskonen har olyckligtvis, till större antalet, begåvats med mopeder.

Tydligen är det så, har jag nu lärt, att om man bor i barnvänlig förort och är i tonåren kan man inte ta sig fram till fots. Nej. Man skall i hög fart karavanna fram på gångbanor och andra förbjudna leder, i högsta fart. Motoljudet är tydligen inte nog, för när man är upprorisk tonåring i mitt område, då ska man tuuuuuutaaaa sig fram genom natten.

Tuuuuut-tuuuuut-tuuuuut-lite-till-så-kanske-jag-äntligen-får-hångla-tuuuuuut-tuuuuuut...

Det är alltså inte bara bekymmer över tvivelaktigheten att dessa ungdomar varken tänker på sitt ekologiska fotavtryck eller klimatkompenserar som håller mig uppe på nätterna.

Kommentarer
Selma

Åh, jag tror jag kan höra det för mitt inre öra.

2011-06-24 @ 07:45:40
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Banana

Oh, ja! Du är tillbaka i bloggandet (upptäckte jag först nu, slarvigt nog)

2011-06-25 @ 22:23:32
URL: http://annabanan.blogg.se/
Fia

Du å din sida är begåvad med en händig karl.

Tänk vad mycket som kan hända med moppar medan deras ägare tar igen förlorad nattsömn.

Jag tänker punka, socker i tanken, demonterade tutor.

Låt fantasin flöda lika fritt som den oljeblandade bensin i dessa små skapelser från helvetet.

(Och jag nämner inte i samma kommentar att jag också skulle vilja fräsa runt på en moppe. Nä, det nämner jag inte.)

2011-06-29 @ 19:01:46
URL: http://menvetdu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0