< Till bloggens startsida

Robmyhouse.com

Jag ber om ursäkt för ett par dagars bloggskugga.

Jag har varit i Skåne i helgen då såväl min karls ursprung som mitt ofödda barns halva genetiska sammansättning härrör från detta platta bördiga landskap. Solen har lyst och allt har varit kalasbra hela helgen.

Fast bloggat har det inte blivit av. Tillfälle har funnits, men jag har haft svårt att komma på vad jag ska skriva om. Det naturliga vore liksom att skriva något tokroligt om skåningar (eller annat relaterat). Att skriva om något helt annat vore nästan som en lögn, åtminstone ett undanhållande av sanningen.

Men att berätta sanningen, alltså om min bortavaro, gav mig olustiga känslor i magen. Jag funderade på vilka allehanda skurkar och annat löst folk som potentiellt skulle kunna vara läsare av min blogg. Ja det folk som säkerligen läser bloggen enkom i syfte att göras tjyvar av tillfället och i visshet av den Frikadellikanska frånvaron ge sig ut på rövarståt mot Majorna och mitt arma place.

Jag vet inte vilket av alla värdefulla ting de skulle stjäla först. Kanske skulle de ta en artrosnedbruten 18-årig katt med diabetes. Kanske skulle de ta en 19tums flimrande TV som har farit i golvet inte mindre än två gånger? Kanske skulle de stjäla en fläckig tresits-soffa? Eller varför inte en tre år gammal dator som tar blott 20 minuter att starta?

Ja. Jag kände att dessa små klenoder, i sitt fantastiska stöldvärde borde skyddas till alla pris och tog därför mitt ansvar genom att inte yppa ett ord om mitt tillfälliga resande.

Därav min bloggtystnad.


Den som försöker bryta sig in i mitt hem får med MIG att göra! Yo yo.

Kommentarer
Emmy- Mamma till Jack och Link



Du bo i Majorna och har ännu inte haft inbrott alltså. Intressant.

2011-03-28 @ 22:00:12
URL: http://artanimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0