< Till bloggens startsida

Dopsamtalad

Dopsamtalet med prällen gick hyvens.
 
Jag var en smula nervös innan. Tänkte att nu minsann blir jag förhörd på allt jag glömt sedan konfirmationen eller så plockar han fram en dold loggbok som visar att de enda kyrkobesök jag varit på de senaste tretton åren har varit 1) Begravningar (3 tillf) 2) Dop (1 tillf) samt sponsrad julkonsert (1 tillf).
 
Men det fanns ingen sånn loggbok. Inte heller verkade prästen störd över mina bristande kunskaper om Jakobs söner, och inte heller såg han så förfärad ut när jag oavsiktligen missbrukade herrens namn genom att muntert utropa "Åh Gud!" vid händelser av entusiasm (3 tillf).
 
Tvärt om var han ganska ball. Och trevlig. Och engagerad.
 
Det kommer bli ett finfint dop det här.
 
När jag kom hem hade ett paket onödigt dyra barnkläder dumpit ned i brevlådan efter vad som kändes som ett hundra långa och svåra år av väntan.
 
Då missbrukade jag en fjärde gång.
 
 
Mini Rodini-body och Koolabah-braller. Ongen blir coolast i stan.

Kommentarer
Sanna - Livet med Wilton

Åh, finaste bodyn! Helt underbar!

Ja, det är klart att man kanske inte har så mycket valfrihet när man är nio månader, men det är ju pampers så det är bara att vara nöjd :)

2012-07-11 @ 20:54:00
URL: http://www.livetmedwilton.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0