< Till bloggens startsida

Ett trauma

Nu har jag inte uppdaterat på en vecka.

Förra veckan hände det nämligen något djupt traumatiskt. På second handen (bestämd form). Japp det var där det hände.

På second handen hittade jag den sötaste och gulligaste lilla pall människan skådat. En bedårande liten sak som jag planerade placera i det lilla flickrum som ska bli min dotters. Hur rart ska hon inte sitta där och kamma sina dockor. Hur ljuvligt ska det inte vara i det lilla romantiska, lantliga, shabby chicka flickrummet med den fantastiska lilla pallen?

Ja. Nu blev det inte så. Det råkade nämligen förhålla sig så att efter att jag markerat pallen som såld, ställt undan den bland sålda föremål samt givetvis betalat den, tyckte någon annan att det var hemskt praktiskt att den lilla pallen redan var betald. Då behövde man inte bemöda sig med den lilla detaljen tyckte någon annan, som också helt sonika tog pallen med sig hem.

Ja sånna människor finns det tydligen. Så när jag kom för att hämta pallen var den med andra ord redan hämtad.

Jag kände mig inte superentusiastiskt inställd till mänskligheten efter detta. Jag kan inte påstå att jag heller till fullo repat mig nu.

Jadetvarbaradetjagvillesäga.

En skylt av detta slag hade kanske lämpat sig för det språk jag brukade i just den stunden


Kommentarer
Selma

Jag förstår att du kände dig helt mordisk.

2012-06-17 @ 06:23:43
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Anna

Men herregud! Det är ju helt sjukt!!!!

2012-06-20 @ 22:50:13
URL: http://barsine.blogg.se/
Ullrika

Men WTF. Nu svor jag för din räkning, hoppas det är okej?

2012-06-26 @ 17:20:18
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0