< Till bloggens startsida

Till punkt och pricka. Typ.

När jag kokar ägg har jag ett perfekt tillvägagångssätt för att få det precis så där lagom löskokt som jag vill ha det.

Imorse följde jag detta schema till punkt och pricka. Jag låter vattnet koka upp med mitt ägg. När vattnet har nått kokpunkten stänger jag av plattan. Ställer äggklockan (ändamålsenligt namn) på fem minuter. Låter allt stå kvar att eftersjuda precis så länge.

När klockan ringt går jag nöjd i hågen fram till min kastrull för att intaga mitt perfekta ägg.

Då jag upptäcker:



Tomt!

Jag hade gjort allt rätt. Förutom den där ytterpyttelilla detaljen som gällde själva iläggandet av ägget.

Jaja. Jag gick upp 06.53 imorse och tyckte att jag hade sovit sjuuuuukt länge. Ledtråd?


Kommentarer
Smugglosmurf

Ah, så äntligen egna kvällar framför tv:n, mat utan bebis i famnen och möjlighet att få ha på sig tröjan längre än tio minuter i sträck. I told you there was a ljusning i slutet av tunneln! Sittande bebisar regerar!

2012-03-19 @ 11:26:31
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
C O R N E L I A

Hahah! Men vad bra! Jag ska pröva det där sättet, fast med ägg i helst. Blir alltid feeeeelfelfel när jag ska koka ägg. Säger alltid åt nån annan att göra det haha.

2012-03-19 @ 21:05:14
URL: http://alltidcornelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0