< Till bloggens startsida

Dejtingspel.

Igår hade vi en BVC-tid inbokad. Den var inbokad istället för den som avbokades av BVC-människorna som skulle ha varit idag.

Men förra veckan avbokades den som skulle ha varit igår. Och istället inbokades en ny tid, åter, idag.

Som avbokades per telefon imorse. "Vi hör av oss om en ny tid"

Nu vill inte jag vara sån men nu tycker jag att BVC beter sig lite som en hal och strulig pojkvän. Och jag har inget val än att som enträget väntandes flickvän höka vid telefonen.

Ja.



Min gölli-gölliga onge. Som har lärt sig vinka (här med ett Fisher Price-tillbehör) vilket jag hoppas att få skryta med inför BVC:arna inom snar framtid.

Kommentarer
Smugglosmurf

Playing hard to get, de däringa BVC-sköterskorna. På vårt BVC sitter de så gärna och äter lunch tio minuter över tiden så att man får vänta på dem. Kommer man däremot fem minuter sent till en vaccination själv en gång, då suras det minsann. Ur led är tiden, I tell you!

2012-05-08 @ 10:33:55
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Selma

Det där lät krångligt. Jag minns min gamla BVC-sköterska som var av ett helt annat virke men så gick hon i pension redan på tidigt 90-tal. Hon hade järnkoll på sina ungar, ringde en gång om ett vaccin som mina ungar inte skulle ha fått men som hon lagt undan av eftersom "Du är väl extra orolig när din bror fick så svår hjärnhinneinflammation. Hon kollade halsprov, och öronvärksöron och sparade tid för läkarna. Hon var helt enkelt en klippa. Spädbarn före lunch och snoriga ungar efter. Det var hennes princip och att alltid fixa en tid samma dag om man behövde. Undrar hur sånt gick till?

2012-05-08 @ 20:43:08
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Selma

Och ändå var det inte så att vi bodde på yttersta bonnlandet med bara tre barnfamiljer eller så utan det var en ganska normal förort till en mellanstor stad. Det var bara det att hon var sån. Dessutom sa hon som det var. Ställde man en fråga fick man svar på vad hon tyckte var vettigast vare sig det gällde amning eller annat. Så hade hon den yngste läkaren på HC i stramt koppel så han kom liksom dit bakvägen när hon tyckte att det behövdes. För tyckte hon det då var det så. Jag satt aldrig i väntrummet på HC med sjukt barn utan fick ta gräddfilen via BVC. Lysande! Och om sanningen ska fram så var det rätt ofta som jag hade upptagit onödig läkartid med min öronvärksoro där ingen öroninflammation fanns. Så då hade HC mer tid för verkliga sjukor. Smart tyckte jag.

2012-05-08 @ 21:09:50
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Västgötskan

Supersöt! :-)

Men jösses, vilket snurrig BVC du verkar ha kontakt med... :-O

2012-05-08 @ 21:22:41
URL: http://vastragotaland.blogspot.se
Ida

sv: Eller hur! Kommer det folk MÅSTE man av någon anledning ikläda sig förkläde och leka husmor :) Blev dock ingen rabarberpaj, jag hade överskattat mina rabarber i rabattens storlek..



Alltså BVC, vår sköterska är nog världens mest disträa människa. Är det ett privat nummer som ringer så vet jag att det är hon, för att ändra tider och krångla. Tur för henne att hon är himla snäll och duktig annars!

2012-05-08 @ 21:45:25
URL: http://byggaenframtid.blogg.se/
FIA FIT

Vad rörigt! Men en väldigt träffande liknelse :-)! Hoppas ni får en ny tid snart!

2012-05-08 @ 22:06:23
URL: http://blogg.mama.nu/fiafit

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0